Wednesday, January 5, 2011

Hari Lahirku Yang Ke-32

Tahun 2011 tanggal 4 Jan, genap umur aku 32 tahun..alamak!!! dah tuo...xpe aku sedar diri...hehehe..tahun ni, macam tahun2 sudah juga. umur berganjak, so perlu ada anjakan diri jugaklaa..tapi xde dlm peranc aku..yg biasa2 nak lagi bagusla, nak lagi baiklaa, aku rasa xperlu tunggu umur berganjak, bila2 pon blh ada azam tu..cuma sempena tahun baru, dan sbb birthday aku awal tahun, misi aku thn 2011 nak kuruskan badan hehehe..n berikut antara perkara yg telah menggembirakan aku pada 04 JANUARI 2011:

1. aku dapat beli camera baru..dah lama idam..w/pun bukan full sponsored dr suami, kira oklaaa share dgn suami..yg penting atas titih peluh kita sendiri. modelnya heheh dslr 1000d CANON. memula plan nikon 3100d tp xjd coz drpd peng'kedai' ckp, canon 1000d lg bagus kualiti n ada image stabilizer n bla2..mcm2 lebihnya..hgnya RM1699. mmg bajet takat rm2000 jek.so si suami tambahle dgn beli extra lense utk close up plus batery extra..total 19++...apa lagi bukan aku yg excited, yg tukang beli pulak dah aku rasa macam camera man plak..xberenti snap mcm2... so blhlaa asyik melaram bergambar.tp nak buat apa muka mcm itu jugak, xdelaa tettiba jd lawa persis model..apapun yg penting utk kepuasan sendiri.

2. buat pertama kalinya ma abah wish birthday...bukan selama ni die xpernah ambil kisah..tapi bagi mak ayah aku, wish birthday tu bukan satu budaya/amalan dia..aku paham bukan bermakna diorg xsayang anak2 die..kalau bukan berkat doa diorg, aku xdela berada sampai ke tahap ni...alhamdulillah..so aku rasa seronok sangat bila abah call cakap ma kata selamat hari jadi...terima kasih ma, abah atas segala pengorbanan..semoga sinar kebahagiaan sentiasa terpancar n happy sokmo w/puan semua anak2 jauh di perantauan...


3. ada 37 orang rakan2 kt facebook yg wish bday kat aku..klu kategori aku yg xbrp 'mesra' ni, kira ramailaa tu..xblhlaa nak compare dgn lisa surihani rakan facebook dh capai 1juta...yang wish directly kt ofis staf2 aku-zana, mimi, laili..tidak lupa kak tini, thanks kak tini....n yang jumpa kat medan selera-maryati-guru bahasa spanyol...i'm very appreciated it...tima kasih semua.tidak ketinggalan ucapan drpd suami tercinta dgn birtday card yg sangat cantik..dan kek birtday utk isterinya yg tercinta (perasannn hehehe)..



3. aku beli rest chair. kat kedai ka chuang..dah lama nak beli tapi ntah pada birthday aku jugak 'terjadi'nya pembelian itu..colour itam..elok je ada yg display..aku nak merah xde..n hg pon xbrp mahal rm400 kira oklaa..


4. naim dapat baju sekolah tadika UPSI..naim dah mula sekolah tadika upsi..thn lepas tadika ABIM..so dah umur 5 thn ni, perlu ubah angin sbb adalaa part2 yg naim kena blaja kt tpt baru..ABIM fokus kpd didikan agama..blhlaa baju sekolah naim ni cantik..


No comments:

Post a Comment