Thursday, June 14, 2012

Alhamdulillha..Barakallah

Terlalu lama meninggalkan blog sendiri ni..ni sume pasal ikut trend,ikut orang..xsepenuh hati minat dgn blog..tapi minat boleh diasah..tapi asahan aku ni tak tajam2..3 thn skali bukak blog..adush..baik kuburkan aja..tapi sayang..peh tu tetiba rasa rajin plak jenguk..lepas ni xtaulaa pulak bila akan di update lbog ni..

syukur alhamdulillah dengan rezeki Allah selama 33 tahun aku hidup..cuma nak ingatkan balik perkara2 penting dalam hidup ni sehingga tahun 2012.:
1.tanggal 4 januari umur aku dah menginjak ke angka 33..alamakk 7 thn lg bertukar 40..adush..xlama pon tu..dah tua tapi knp aku tak rasa makin tua..perangai xberubah rasanya..xpe muhasabah diri utk ke arah yang lebih baik.
2.dah 10 thn rupanya aku berkhidmat di UPSI ni..kejapnya rasa..alhamdulillah gred bru naik 1 tangga.
3.anak dah 3.yang kecik baru lg lahir 20.02.2012 aisyi madeeha namanya. alhamdulillah tak banyak ragam mudah sangat jaga.
4.dah 7 thn aku hidup bersama dgn Mohd Fadzly Zulkifli, suamiku le..lama dah tu..harap kesejahteraan rumahtangga aku berkekalan hingga akhir hayat kami.
5.anak aku yg sulung Ahmad Na'im Luthfi dah pandai membaca w/pun bepum lancar...thn depan masuk standard 1..harapan seorang ibu, moga dia jadi budak cerdik, cemerlang dunia akhirat.anak aku yg tengah, Aymil Khaleesa dah 3 tahun..makin cerdik n makin banyak perangai yg memeningkan kepala aku..apapun aku bahagian.
6.WWT7919 no plat kereta baru...aku trade in Citra ke Nissan Sylphy...emmm perasaaan? wooo kete baru sume best..tapi 'memang best' laah..heheh..puas hati beli..reason sbb apa nissan sylphy : 1.space dalam luas compared to citra.2:bonet besar (sebab utama), 3:body dia nampak cantik, 4:citra dah problem-gear box major prob, klu tak, xde pasalnya tetiba aku nak tukar kete..kononnya nak kumpul duit lg nak beli accord/camry..tapi xpelaa sylphy pon dah ok..cukup la utk kami 5 beranak.

itulah 6 perkara dalam hidup aku setakat bln Mei 2012..semoga kehidupan aku dilingkari dengan kegembiraan dan sentiada mendapat redha dari Yang Maha Esa..aminn



No comments:

Post a Comment